Munkánkról


Fontosnak tartjuk: a pontszámok csak orientációs pontok. Mint mást sem, egy iskolát sem lehet csak a pontokkal be- és meghatározni.

Kedves Böngésző! Amikor a pontszámokat elolvasod, nem érkeztél meg, utad elején vagy csupán. Ha mi igazán jól végezzük a dolgunkat, akkor a pontszámokat és iskola profilokat nézegetve főként újabb kérdéseid lesznek…

Tudjuk, hogy a jó iskola nem határozható meg sorba rendezhető értékekkel. Ugyanakkor fontos, hogy a sorrendképző mutatók minden iskolára alkalmazhatóak legyenek.

 


 

Általános iskola

Az általános iskolák értékelésénél az alábbi adatokat használtuk.

  1. Legutóbbi feldolgozott kötelező és egységes 6. évfolyamosok országos kompetenciamérésének eredményei
  2. Legutóbbi feldolgozott kötelező és egységes 8. évfolyamosok országos kompetenciamérésének eredményei
  3. Diák-tanár arány, amelyet mindig a legutóbbi OECD felmérésben kimutatott magyarországi átlaghoz viszonyítunk

Gimnázium

A gimnáziumok értékelésénél az alábbi adatokat használtuk.

  1. Legutóbbi feldolgozott kötelező és egységes 10. évfolyamosok országos kompetenciamérésének eredményei
  2. A kompetenciaméréssel egyidejű tavaszi közép-és emeltszintű érettségi eredmények magyar nyelv és irodalom, matematika, történelem és idegen nyelv tantárgyakból.
  3. Diák-tanár arány, amelyet mindig a legutóbbi OECD felmérésben kimutatott magyarországi átlaghoz viszonyítunk
  4. Beiskolázási adatok, ahol arra figyelünk, hogy az iskolába felvett diákok közül hányan jelölték meg első helyen az intézményt.
Mégsem